Derma Darah..Oh Tidak!!


Memberi lebih baik dari menerima. Sememangnya DyaNz tidak pernah memberi.
Sempat lalu di depan kawasan kempen derma darah di lobi pejabat
Seorang Encik dari kempen itu menyapa,

Encik Topi : Dik, tak saket nii..jum la derma

DyaNz : Oh..saya dah pernah buat dah..

Encik Topi : kan..mana ada sakit kan..

DyaNz : aah..(sambil sengih dan berlalu pergi)

Mesti Penternak ketawa berguling-guling kalau dengar ni. Seumur hidup tak pernah derma darah. Alasannya, takut gemuk..tapi sebenarnya takut darah kot. Pernah je sebelum ni tebuk dua belah tangan masa cuci darah dulu..rasa ok je. Bukan macam penternak yang sudah menderma entah berapa kali. Mak pernah cakap,

" Penternak dah derma, wakil je la bagi kita semua..hehe"

Mungkin selepas ini akan cuba derma darah @_^

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 comments:

Kimmy Ai said...

hehe.. xde lah gemuk kalau derma darah.. tengok atas keadaan badan jugak.. pernah derma skali.. xrase ape2 pun.. ;DD

- zuriey - said...

tak boleh nak derma..tak cukup syarat..haha

isabelle said...

xde mati nye kalo derma darah.
i selama ni tingin nak derma darah, tapi berat x cukup. berat naik pun sbb pregnant, so x boleh jugak la

DyaNz said...

Kimmy : ok next time i akan try..
zuriey & isabelle: u ols badan cun la ni ek..(jeles);)

p i j a h said...

pijah tak derma jugak.
takot sungguh2 dengan jarom aaaaaaaaaaa
;p

DyaNz said...

o0o0..pijah pon takot jugak ek..k k ada geng ;)

Post a Comment

Comment plz