Bila Lelaki Berpegangan Tangan


Pernah tak bila korang berjalan-jalan di pasar malam atau di supermarket ka taman rekreasi ka dan korang nampak 2 orang mamat ni berpegangan tangan dengan erat macam tak nak lepas dah. Kita biasa nampak lelaki dan perempuan yang berpegangan tangan dan ini macam diterima (hmmm). Kita juga biasa nampak perempuan dan perempuan yang pegang tangan dan ini pun diterima juga. Tapi bila lelaki dan lelaki yang pegang tangan..mula la orang keliling pikir lain. Iyer..memang nampak lain. Sebenarnya tak salah pun..mungkin mereka itu adik-beradik atau saudara..(tak baik bersangka buruk ek). Kadang-kadang bila perempuan dengan perempuan pegang tangan lebih-lebih pun orang akan tengok dan pikir lain dah. Sama jugak bila lelaki dan perempuan yang tak ada hubungan apa-apa pun pegang tangan. Tak apa lah selagi mereka ini tak kacau sesiapa biar aje lah...
@_^

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 comments:

Mohammednajib said...

selalu sangat tengok tu,tapi kalau yang melayu tu xpernah nampak.selalu nampak bangla atau nepal laki yang pegang tangan.geli tgk....

intan said...

yeap!
bangla slalu pegang tangan lelaki & lelaki
itu tradisi dorang kot..bhahahaha

DyaNz said...

iyerr laa....yg DyaNz nampak tu orang2 dr sana la..

Jarr said...

tau tak kalau belah arab or pakistan mereka buat mcm tu sebab sunnah nabi semasa berjalan dengan sahabat Baginda?

DyaNz said...

Owhh..aah Jarr mmg orang dr sebelah sana selalu buat macam tu kerana adat di sana macam tu.Tapi yg Sunnah nabi tu x sure plak. Tq inform pasal tu.

Post a Comment

Comment plz