Kutu HARAM ??

Main kutu tu haram? Baca Kosmo hari ni ada tulis pasal kutu ni. Semua ni gara-gara pasangan suami isteri yang ditangkap berkaitan dengan mainan kutu ni. Tapi DyaNz tak pernah main kutu. Pernah ada cadangan nak main tapi asyik tak jadi.

Baca kat KOSMO, kegiatan ni dilarang mengikut Akta (Larangan) Kumpulan Wang Kutu 1971..(baru tau). Jika sabit kesalahan individu terbabit bakal berhadapan dengan hukuman denda maksimum RM5,000 atau penjara maksimum tiga tahun atau kedua-duanya sekali mengikut Seksyen 3 akta yang sama. Gerunnyaa!!!


Mengikut KOSMO jugak aktiviti ni haram di sisi undang-undang Malaysia. So di negara lain macam mana? Ada ke pun diaorang main kutu nih?
@_^

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

IN said...

Rasa2 main kutu ni kat malaysia je kot.
Kalau tak silap, makcik2 yang paling banyak main..

DyaNz said...

Memang pun..mak cik2 suka main kutu nak hobi masa lapang

Post a Comment

Comment plz