Cuti dan Raya

Dah masuk hari ke-4 raya dah ni...rasa macam belum habis lagi serbu rumah kat kampung ni...rumah member kampung belum start lagi...aku punya cuti lama lagi ni...rumah sedara mara dah almost habis..penat..bukan penat apa pun..penat makan..eheh...dah singgah rumah orang kena la makan dan minum sikit..amik hati..lagi satu penat bergelak ketawa bila dengar orang-orang tua ni bercerita..aku suka betul dengar diorang ni bergosip ahaha...bila dah jumpa opah-opah dan atok-atok ni nanti semua cerita keluar...ada heppi ada sedey..biasa la tu.. aku just angguk n geleng jer...

Bila malam dah tak tau nak buat apa selain tengok tv...so malam tadi Soldier aku dah mula jalankan idea gila dia orang..pukol 12.30 malam pegi kedai beli nasi goreng pataya..aku tumpang sekaki kuey teow goreng eheh...kita orang kenduri kendara time mak n opah aku tengah tidor...

Dah hari ke-4 cuti di kampung, kesabaran aku macam dah nak over limit nih...kalau korang rasa opah korang banyak kerenahnya...cuba try opah aku ni dulu...memang mencabar iman aku la sikit...tapi aku tak nak la jadi cucu derhaka so aku mendiamkan diri la senang...tapi kalau tiap-tiap ari kena macam ni sementara cuti aku lama lagi ni...jiwa aku aku dah jadi kacau dan kusut..eheh..kadang-kadang saja je nak buat opah aku panas sikit aku saje je tak nak kalah mula la perang mulut terjadi eheh...jahat betul aku..memang seronok tengok opah aku ni macam ni ehehe.

Kebiasaan hari raya, semua keluarga dan saudara berkumpul. Sembang macam-macam dan macam biasa isu kawen akan keluar ahaha...dan aku la yang akan dituju dulu memandangkan aku cucu sulung opah aku dan kalau diikut susunan umur semua sepupu aku memang dah patut giliran aku eheh. Aku pun sengih je la...nak jawab apa lagi pun...cuma tahun ni ada cerita tak sedap pulak pasal rumahtangga saudara dan sepupu aku. Mak cik yang lain pun tak push aku sangat la so aku selamat tahun ni...hehe. Bila dengar macam-macam cerita, rupanya banyak benda yang tak disangka-sangka boleh jadi bila dah kawen. Kita tak boleh nak jangka apa akan jadi nanti. Mula-mula semua elok je semua cantik jer tapi kuasa Allah memang tak boleh lawan.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

Comment plz