Miri yang tenang

Sepanjang hampir seminggu di Miri akhirnya tiba masa untuk balik.
Rindunya rumah. Sekejap betul rasa dah 1 minggu. Setiap hari berulang alik dari Mega Hotel ke tempat kerja yang berdekatan dengan Imperial Hotel. Plan asal nak menginap di Imperial Hotel tapi fully booked sebab lambat nak book...huhu. setiap hari berjalan kaki rasa macam dah kurus (nada perasan). Tinggal di Mega Hotel ni selain dari breakfast dia yang lain rasanya average. Setiap hari nak pergi kerja semasa melintas jalan tersangat kurang dengar hon. Bila tengok penduduknya sangat tenang semasa bawa kereta.
Jangan sangka susah nak cari tempat makan halal di Miri. Jika dibandingkan dengan Kuching yang sangat besar dan memerlukan kenderaan untuk ke tempat makan yang popular. Di Miri boleh berjalan kaki saja jika hendak ke tempat makan.

1. Madlis
Ada satay daging yang sedap, mee kolok dry with roasted chicken, mee jawa sp tapi agak mual sebab campur mashed potato. Chicken chop biasa je rasa.
Lokasi : bertentangan Imperial Hotel

2. Muara restoran
Ada lelapan keli, sotong, ayam,tenggiri,ayam penyet. Mengikut kata kawan restoran muara antara yang sedap lelapan. Sempat makan di 2 cawangan.
Lokasi : sederet Imperial Hotel

3. Sepanjang jalan depan Mega Hotel ada restoran Serai Wangi. Nampak ramai yang makan. Chicken wing pun ada. Tapi biasa lah tempat yang dekat tak nak singgah. Jual mahal.
Mengikut kata kawan yang posting di sini, jarak sekolahnya dari bandar Miri lebih kurang 1 jam perjalanan dengn kereta. Perghhh..tu pun dikira paling dekat dengan bandar Miri. Ada kawannya yang lain lagi jauh.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

fizah cun said...

bukan kita lunch hari tu dkt muara ke?

DyaNz said...

Yup..my frenz cakap muara ni antara yang glemer kt bandar miri

Post a Comment

Comment plz