DIY : Pola Baju Kurung Kedah Opah

my first handmade baju kurung kedah



Cubaan pertama menjahit baju kurung kedah untuk opah. Pola dia senang je sebab tak ada pesak dan kekek. Lebih kurang macam jahit tegak je. Senang ye?? Senang tak senang ada la nak dekat 10 kali jahit tetas balik. Bab cantum lengan yang sangat mencabar dan ambil masa lama. Bila jahit ada yang tak sambung.  Dah sambung senget pulak. Dah tegak tertarik pulak kain masa jahit. Mana tak jahit tetas nak dekat 10 kali.

my 2nd handmade baju kurung kedah



Nampak gaya kena berguru lebih ni.  Guru-guru saya ramai boleh google je di internet. Guru yang paling saya banyak ambil ilmunya dari blog http://kedaijahitku-jahit.blogspot.com/2011/12/pola-kurung-kedah.html. Banyak tips menjahit, pola baju yang Kak Surtima letak dalam blog dia. Info yang sangat berguna untuk tukang jahit amatur macam saya ni. Di samping tu Kak Surtima juga mengambil tempahan secara online. Customer hanya hantar kain dan ukuran badan ke alamat Kak Surtima di Johor. Nak tahu detail boleh pergi ke blog http://kedaijahitku-jahit.blogspot.com

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 comments:

Unknown said...

hikhikhik..salam..nak kene bagi komisen ke ni siap iklan blog cik sue ehehehe..toceee...tahniah jugak berjaya da jahit baju..practise make u perfect kata omputehh ehehehe...leher tu lau nk kemas lagik boleh tuuu...cik sue jugak dah buat tuto utk kasik cantik leher teluk belanga ni..tahniah..tahniah dan tahniahh..

yanie said...

bestnyer pndai menjahit..
nanti blh arr nk tempah yerk...

DyaNz said...

Terima kasih Kak sue, amik nota curi-curi ni kira komisen la...hehe. Nak practise selalu tu yg kadang2 x de masa. Tapi minat punya pasal akan diusahakan ;)

DyaNz said...

Yanie, tak pandai lg la takut nak jahit orng punya kasi baju sndiri cantik cun melecun dulu br boleh tunjuk ahaha (perasann sendiri!!!)

yanie said...

hahahaa.. ok laa tue,
dr aku nak jahit pon xtau. senang laa nak buat bj raya nanti...

Unknown said...

Dyanz, dah beli belum French Curve tu? Kak lin baru tengok komen kat blog sana pastu asyik lupa nak reply.

Post a Comment

Comment plz