Why JAPAN ?

Otak aku sudah berputar-putar macam pusaran air laut tsunami kat Jepun.
Rasa nampak bintang-bintang pun ada.
Banyaknye benda nak kena pikir.

#1- Scheme Allowance for Technical
Mulanya ingat bila apply ni tak yah risau nak jadi Mgr or tak. Tak naik pun tak apa. Gaji akan naik sekali dengan kepakaran teknikal tu. Terpikir akan ada training untuk beginner. Tapi bila baca balik, rupanya nak mansuhkan MCI. Dah sah-sah MCI utk orng yang suka kumpol sijil. Yang baru nak apply ni mestilah lebih kurang sama. Aku dah dapat rasa tak akan ada peluang la ni. Sijil pun ada satu je. Dah nak expired pun akhir bulan. Agaknya memang aku tak ditakdirkan ke arah tu kot. Ada aje problem yang akan menghalang. Dah malas nak mengharap.

#2- JAPAN yang dilanda TSUNAMI
Yang ni lagi pening aku pikir. Setiap masa memikirkan pasal Jepun. Dengan ancaman radiasi nuklear yang bocor di Jepun tu akibat gempa dan tsunami. Orang lain dah buat spekulasi radiasi tu dah nak terbang ke Malaysia. Ada yang kata tak bahaya sangat. Tapi dalam paper cakap keadaan di Jepun dah sangat bahaya. Tapi tak bawak balik pun budak Malaysia. Aku ada member dan sepupu kat sana. Apa la khabar mereka sekarang agaknya. Dan yang paling terkilan ialah aku dah beli tiket low fare Air Asia ke Jepun seminggu sebelum tsunami melanda Jepun. Sangat lah kecewa sekarang ini. Kenapa la Jepun yang kena dalam banyak-banyak negara. Dan kenapa la jadi tahun ni, kenapa tak jadi tahun lepas waktu aku tak nekad nak pegi ke Jepun. Sakit kepala. Sakit kepala!! Yang ni pun maksudnya aku tak ditakdirkan ke sana la tu.

Air Asia tak ada buat refund ka?

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

NurulHayatiNordin said...

Semuanya Allah dah tetapkan diana. takpe2. dun wori, kalo ada rezeki dan keadaan kat sana dah stabil semula nnt, sure diana dapat g sana. :)

DyaNz said...

Iyer yat. moga-moga ok semua. Even kawan yg suppose to fly this 26th pun, famili dia suruh tangguhkan dlu.

Post a Comment

Comment plz