Driver Bas Baik Hati

Cerita pasal bas takkan pernah habis. Apa saja yang berlaku adalah ketentuan Ilahi. Manusia perlu jadikan apa yang berlaku sebagai iktibar. Apa yang berlaku ada hikmahnya jika diambil dari sudut positif. Puncanya dari manusia sendiri atas keizinan dari Allah. Kita manusia takkan pernah tahu perancangan Allah ini.

DyaNz sempat pergi ke Kuala Terengganu atas urusan kerja la macam biasa. Kali ni pergi dengan my Bro yang tengah cuti di UIA. Buat kerja tak sampai separuh hari so boleh la jalan-jalan kejap tengok pekan KT. Bro DyaNz ni nak pergi Taman Tamadun Islam (ilmiahnyer..tu la kalau keluar dengan s2dent nih). Kitaorang nak naik bas saja nak try survive di tempat orang..eheh.

Apa yang bagusnya bila tahan bas dan tanya kat driver tu, dia kata kena naik bas lain tapi dia boleh hantar ke stesen utama dulu untuk tunggu bas yang betul. Sepanjang perjalanan dalam bas tu, pak cik ni tanya kami dari mana, then cerita pasal KT sket2 dengan SENYUMAN =). Bila dah sampai ke stesen utama, kami naik bas yang betul dan pak cik lagi sorang ni pun cerita benda yang sama dengan SENYUMAN =). Bila dah sampai dia kata tunggu pukol 2.30 nanti bas ni pusing balik.

Bila berada di tempat orang dan bila dilayan dengan begitu baik terasa kita ni macam orang sana jugak. Kalau lah semua Driver bas baik hati macam ni.... @_^

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

Comment plz