Perlu ka..?

Semalam dapat cal kena pegi kerja kol 9pm. Memang rasa macam nak marah tapi dah biasa sebab dah selalu buat. Sebenarnya dalam hati sangat suka. Nak tau kenapa suka...? ehemmm ada la sebabnyerr...ehehe.

Sampai opis kol 9.30pm. Teros buat keja sampai kol 2am. Dah pagi dah..esok kena masuk opis tapi mengantuk la. Tapi tak kisah sebab seronok masa tengah buat kerja bergelak ketawa dengan dia. Dia jeling-jeling aku pon jeling balik. Dia saja duduk rapat sebelah aku. Sengaja aku buat-buat sembang dia pon sembang dengan aku. Kan seronok macam ni rasa macam tak boleh berpisah. Makin jauh makin rindu. Malam rasa panjang macam takan ada siang.

"DyaNz siapkan cepat kerja nih aku nak balik dah ni bini aku dah call sepuloh kali nih"

Owwhhh....
Aku berangan lagi rupenyerr..cesss. Jam dah kol 1.50am.Kat mana-mana asek berangan. Aku ada tulis nota dalam buku nota aku. Aku punya buku so suka hati la nak tulis apa pon. Budak team aku nampak tulisan aku dan dia tegor. Dia kata kenapa tulisan burok. Dia kata tulisan dia lagi lawa walaupon dia lelaki. Aku hanya diam dan tersengih sahaja.

Perlu ka tulisan cantik.? Kalau orang boleh baca dan paham apa yang kita tulis itu sudah memadai. Di sekolah masa dulu-dulu cikgu suka marah tulisan murid yang burok. Ada yang siap cakap tak boleh berjaya dalam hidop. Cikgu tak sedar apa yang dia cakap tu doa. Cikgu tu sebenarnya nak senangkan dia buat kerja. Dia tak nak susahkan hidop dia dengan membaca tulisan yang mungkin burok tetapi ada usaha untuk belajar dan menulis.

Aku tulisan tak cantek tapi aku dapat kerja yang sangat bagus dari orang yang tulisan dia cantek dan tersuson masa skolah dulu. Amacam? Ada rasa tercabar x?















  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 comments:

NurulHayatiNordin said...

Diana ada blog?? Eh2 tak ku sangka. Seb baik rajin blogwalking.. kalu tak, x kan tahu la smpi bila2 =p

So boleh la link eh =)

DyaNz said...

haha... maseh baru lagi..cik yat leh tunjuk ajar sket ek..sila lah link..jd follower lg dialu-alukan =)

PeNtErNaK BeRjAyA said...

dari darjah 1 sampai form 5..
cikgu kate tulisan aku buruk.hihi
ade aku kesah?
bangga lg ade..sebab aku telah menjadi juara tulisan hudoh sepanjang sekolah.
mane ade org dpt title mcm tu free2 jer kn,kn.

~lalala

Post a Comment

Comment plz